Kjøpsvilkår for 1:1 veiledning
1. Innledning
Ber deg lese nøye gjennom kjøpsvilkårene samt personvernerklæringen – som angir vilkår mellom deg som kunde/besøkende og firmaet L.Nordli. Disse dokumentene regulerer samhandlingen mellom oss, både når det gjelder gratis og betalte produkter.
Vilkårene kan oppdateres fra tid til annen uten varsel. Ved betydelige endringer i vilkårene vil vi gi deg beskjed og be om nytt samtykke fra deg.
Formålet med avtalen er å gi en avklaring av begge parters rettigheter og plikter, minske risiko for misforståelser og legge grunnlaget for et godt og kvalitetssikret samarbeid.
Nærmere beskrivelse av innholdet i oppdraget er plassert under eget punkt 3 og betaling i punkt 4.
Oppdragsavtalen gjelder fra den datoen den er signert og kan kun avsluttes i avtaleperioden dersom vilkårene i punkt 5 og 6 er oppfylt.
Ved signering bekrefter du da at du har lest, forstått og aksepterer vilkårene i denne avtalen.
2. Avtalens parter
Avtalen gjelder mellom deg, som kjøper og L.Nordli som selger. Firmaet har organisasjonsnummer 920181260 og representeres av Lisbeth Nordli.
Dersom du lurer på noe i dette dokumentet ber jeg deg kontakte oss på [email protected]
3. Oppdraget
Beskrivelse: Veiledning-pakke
Etter inngått avtale av den aktuelle samtalepakken, fastsettes dato for første veiledning samtale.
Samtalene skjer normalt via ZOOM. Vi samhandler i møtene via et dataverktøy som du får tilgang til. Du får tilgang til ditt unike område, hvor forhold som kommer frem i samtalene lagres og vil være til hjelp for deg i ditt videre arbeid så lenge oppdraget varer.
Ansvar: Jeg gir deg de nødvendige tilgangene til coaching-modulen som skal benyttes i vårt samarbeid. Pr. dato benyttes Kajabi, som har ansvar for all lagring. I første møtet vil vi ta en gjennomgang av hvordan verktøyet skal brukes.
Du møter forberedt. Bidrar positivt i samtalene hvor fokus er til en hver tid gjeldende avtalt samarbeidsmål. Du jobber aktivt mellom hver samtale med det som avtales i den enkelte samtale, for å sikre fremgang i din prosess. Kunden er ansvarlig for at det gis tilstrekkelig informasjon for at oppdraget skal kunne utføres tilfredsstillende.
4. Pris og betaling
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Ytterligere kostnader som ikke er informert om fra selger før kjøpet, skal kjøper ikke bære.
Faktura sendes til kunden dagen avtalen inngås. Minimum halve beløpet innbetales ved oppstart med 14 dager betalingsfrist. Neste sum betales halvveis. Ved flere innbetalinger, avtales dette individuelt.
Dersom faktura ikke betales ved forfall tilkommer forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven, til en hver tid gjeldende satser. Pr mars 2023 10,75%.
https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/renter/kalkulator-for-forsinkelsesrenten/id475428/
Lisbeth Nordli står fritt til å gi rabatterte kampanjepriser, og da vil den rabatterte prisen fremgå på nettsider, eposter, landingssider etc og gjelde over ordinær pris i en spesifisert tidsperiode. Det samme gjelder ved prisøkning.
Nedsatte priser, enten det er kampanjetilbud eller av varig art, iverksettes som beskrevet på den aktuelle salgssiden.
All betaling skjer via betalingssystemet Stripe eller Fiken.
5. Varighet og Oppsigelse
Denne avtalen løper fra dato signert kjøpsavtale.
Avtalen er tidsbestemt og kan ikke sies opp i avtaleperioden.
Dersom avtalen misligholdes, se punkt 6, kan den andre parten avslutte avtalen umiddelbart.
6. Mislighold og Ansvar
Begge parter forplikter seg til å si ifra umiddelbart dersom man er ute av stand til å oppfylle avtalen som avtalt. Den andre parten har da plikt til å forsøke å begrense tapet av den manglende oppfyllelsen. Selskapet kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser, skade eller tap som skyldes at kunden ikke har overholdt sine forpliktelser i tide etter avtalen.
Dersom avtalen ikke oppfylles på riktig måte, må det innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold gis tilbakemelding om dette.
7. Force Majeure
Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglende overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.
Dette er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurdere situasjonen og begrense tapet for egen del.
Dersom en slik situasjon oppstår vil som utgangspunkt ikke partene fritas fra forpliktelsene etter avtalen, men oppfyllelsen av dem vil utsettes inntil force majeure- tilstanden opphører. Der tilstanden er langvarig vil selskapet fritas for sin leverings- og erstatningsplikt.
8. Rettigheter
Det som blir jobbet med under prosessen i coachingmodulen, arkiveres i Kajabi.
Dette vil kun være tilgjengelig for kunden under avtaleperiode.
9. Lojalitets- og taushetsplikt
Begge parter forplikter seg til å forholde seg lojalt til hverandre ved å gi beskjed uten ugrunnet opphold om forhold man forstår vil ha betydning for den andre.
Selskapet har taushetsplikt om det som den blir gjort kjent med i og i forbindelse med oppdraget. Taushetsplikten avsluttes ikke ved oppdragets avslutning.
Ved 1:1 samtalene over ZOOM, vil Lisbeth Nordli IKKE gjøre opptak av møtene, dersom ikke annet er avtalt.
Du som kunde er velkommen til å selv gjøre opptak av disse coachingtimene forutsatt at vilkårene her og i personvernerklæringen ikke blir brutt. Opplysninger skal oppbevares trygt, sikret mot innbrudd og innsyn.
10. Endringer
Dersom oppdraget skal endres, forlenges, eller forandres på noen måte må det lages ny avtale som spesifikt omhandler de ønskede endringer.
11. Klage eller tvist
Det er viktig for selskapet at du som kunde er fornøyd. Dersom det oppstår uenighet, misnøye eller uklarhet, forplikter partene seg til å ta situasjonen opp på en konstruktiv måte snarest mulig.
Partene forplikter seg til å løse eventuelle uenigheter, misforståelser og konflikter, på lavest mulige nivå mellom seg.
Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger eller mekling mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til forliksrådet eller retten.
Denne avtalen og spørsmål rundt den reguleres og utfylles av norsk rett.
Sist oppdatert og gjeldende fra 23. mars 2023